18 Şubat 2011 Cuma

PORCiNi MANTARLI SOS

Cogunlukla makarnalarla ara sirada et yemeklerinin yanina yaptigim bi sosdur cokda guzel oluyo tabii renkler ve zevkler tartisilmaz biraz kokulu bi mantardir porcini mantari  ama et gibi lezzetlidir (et sevmeyen biri bunu nasil soyluyosa artik:) neyse geceyim tarifcigime ,


MALZEMELER :
  • 1 Avuc kuru porcini mantari 75gr. kadar
  • 1 corba kasigi silme un
  • 1tatli kasigi tereyag veya zeytinyag
  • tuz  karabiber
  • az sut (1 kucuk cay bardagi)
  • 1kutu krema
  • 1/2 su bardagi dolusu parmigiano-reggiano(parmesan)
  • 1/2su bardagi dolusu kasar rendesi* sosu makarnada kullanacaksaniz ekleyin*

YAPILI$I:
Mantarlari  kaynar suya atip ocagin altini kapatip yarim saat yumusamasi icin bekliyoruz

cikinca kup kup veya istediginiz sekillerde dogruyoruz

az yagda bu mantarlari suzdukten sonra cok az kavurup unu ekliyor ve birazda unla kavuruyoruz

 hizlica sutu ekleyip tel cirpici ile krema kivamina getiriyoruz
topak kalmasin aman dikkat

ardindan kremayi tuzu karabiberi ekleyip bi tasim kaynatiyoruz
peynirleri ekliyoruz servise hazir
AFiYET OLSUUNN:)
*NOT: Makarna ile servis edecekseniz makarnayida sosu hazirlarken hazir edin ikisini sicakken karistirin ve sogumadan daha  dumani tuterken  servis edin *sos soguyunca donuyor oda tabii hic iyi olmuyooor, tavsiyemdir:)

*ben malzemelerimi METRO GROSSMARKETden temin ediyorum
*sos 4-6 kisilik makarna icin ancak yetiyor

12 yorum:

  1. bu bidiğimiz mantarla olurmu merak ettim tadını.
    size afiyet olsun

    YanıtlaSil
  2. Güzel ve değişik bir tarif teşekkürler arkadaşım.
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Makarnayla güzel gider gerçekten.Ellerine sağlık canım.Mutlu hafta sonları...

    YanıtlaSil
  4. canim günaydin! amaranthi her organik ürünler satan dükkanlarda veya Dm_Drogeriemarkt isminde dükkanlardada bulabilir (Dm Almanyanin bircok sehrinde var). Benim aldigim ürünün markasi ALNATURA ürün ismi ise AMANRANTH GEPUFFT (gepufft-patlatilmis).
    Amaranthin iki cesiti satiliyor, tohum halinde. diger cesiti ise couscousu hatirlatiyor, corbalar icin felan kullanabilirsin.
    Ve bilginede sunmak isterimki organik ürün dükkanda 1 paket amarantha verecegin pakete dm`de 4-5 paket alirsin ;)

    bu arada sosunda enfess görünüyor..ellerine saglik canim!

    sanada gecmis olsun diyor ve güzel bir haftasonu diliyorum.. mutlu kal..

    YanıtlaSil
  5. sezobigo: evet kultur mantariyla ve diger mantarlarlada olur ama porcinin tadi cook farkli bulabilirsen denemeni tavsiye ederim.


    ikizannesi:ben tesekkur ederim caniim.

    YanıtlaSil
  6. lezzete dair: eveettt makarnayla harika oluyor fettuccini vaya kalem makarnayla bilhassa.

    hasretli lezzetler: aciklayici cevabin iciin cook tesekkurler caniim

    YanıtlaSil
  7. mmm içinde mantar varsa ben varım.daha pişmeden myve gıbı yıyesım gelıyor.ama bitki olmayıp hayvanat grubuna gırdıgını dusununce pişmesinde karar kılıyorum tabı. bunu da deneyecegim inş.

    YanıtlaSil
  8. Denemek üzere listeye alınmıştır...

    YanıtlaSil
  9. EVET DEĞİŞİK BİR SOS MAKARNALARA GÜZEL OLUR DİYE TAHMİN EDİYORUM.ELLERİNE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  10. Ödülün ve mimin var arkadaşım beklerim:)

    YanıtlaSil
  11. Ellerinize sağlık.Pocini mantarı bende metrodan alıyorum ancak herkes pek sevmiyor nedense:)

    YanıtlaSil
  12. çok merak ettim inşaallah denerim,selmlar canım

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...