14 Ocak 2011 Cuma

ANTEP i$i HALEP DOLMASI

Bayiliyorum antep yemeklerine corbasina tatlisina kebabina hepsine hepsinee bu dolmada favorilerim arasinda , tarifini yillar once restoran sahibesi Emine Teyzeden almis idim  ve sizlerle paylasmak istedim...

GEREKENLEEER:)
  • 1 Bag halep yaklasik  25-30 tane oluyor benim aldiklarimda, alirken Antep veya Maras halebi tercih edin birde Aydin halebi var daha iri oluyor onlar ama lezzet ayni olmuyor dikkat edin
  • 250gr. orta yagli koyun kiymasi  eger sevmiyorsaniz dana kiyma kullanin ama isin sirri burda diyebilirim koyun kiymasi olmasi sart gibi birsey yada yari yari kullanin  ama kullanin
  • 1 veya halep sayisina gore1,5 su bardagi pirinc
  • 3 buyuk kuru sogan
  • 1 dolu kasik aci biber salcasi
  • 1kasik domates salcasi
  • 6 iri dis sarimsak ( iki tanesi icine )
  • 1 dolu tatli kasigi kisnis* bu da onemli
  • 1tatli kasigi pul biber (isot)
  • 1silme tatli kasigi kuru nane
  • 1tatli kasigi ince cekilmis limon tuzu*
  • yarim cay bardagi nar eksisi( sosu icin)
  • tuz
HAZIRLANI$I:
Once halebi kaynayan suya atip sadece 2 dakikacik kaynatip ocagin altini kapatalim tencerenin kapagini kapayip iki uc dakika boyle bekletelim

Suzelim ve soguk suya tutalim onlar haziirr
kuru soganlari incecik kiyip azicik bi zeytin yagiyla kavurup sogutalim

soguyan sogana iyice yikadigimiz pirinci kiymayi iki dis dovulmus sarimsagi ve nar ek$isi haric diger
tum malzemeleri ekleyelim ve birbirine yedirelim

Haleplerimizi dolduruken ic malzememizi haleplerin dibine dolduralim avcumuzun icinde halebi biraz ezelim pses yapalim yanii

tencereye enlemesine yerlestirin nar ek$isini  biraz suyla acip dolmalarin ustune dokup sarimsaklari aralara serpistirelim onunda ustune bir tabak kapatim nihayet pisirelim su dolmalarin 1 parmak ustunde olsa yeter kaynayinca altini kisip pisireliim
oooofff ayy pissin de yiyelim artik
 uzzuun bi yazi oldu ama gozunuz korkmasin sonuc buna degiyor . AFiYET OLSUN:)

9 yorum:

  1. Ellerine sağlık!..
    Mutlu haftalar diliyorum:)

    YanıtlaSil
  2. Canım yaaa süper bir yemek bu.Zamanında Elazığda oturmuştum ve orada yazın biber kurutulurdu.Ben de bir defasında 50 kilo biber kurtmuştum ama buralarda olmuyor.Özledim bak şimdi..

    YanıtlaSil
  3. CAFE PEPELA: Tesekkurler sanada mutlu haftalar arkadasim

    2zannesi:esim gitti gecenlerde Elzaziga ORCiK di galiba getirdigi tatlinin ismi bayildim pestil vardi birde niye fotosunu cekmedim ki yaa?:( bazi yoresel seyleri buralarda bulamiyoruz maalesef...

    YanıtlaSil
  4. Ellerine saglik canim.. sicacik sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. çok canım çektii yaa:) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. HASRET : Sicacik sevgin icimi isitti cok tesekkurleer...

    SUEDA :Gel beraber olsun diceem amaa!! Kalmadi maalesef :P

    NOT: yaa bu arada yukarida "Elzaziga" diye yazmaya calistigim sey bildiginiz ELAZIG 'DIR...

    YanıtlaSil
  7. antepliyim diye söylemiyorum yemeklerimiz pek güzeldir :)))

    YanıtlaSil
  8. NABRUT VE BiZ :Evet cook guzel yemekleriniz var ama guzel ulkemin butun yemeklerii cook guzell yaa!!

    YanıtlaSil
  9. @fem haklısın.öyle gerçekten :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...