10 Şubat 2011 Perşembe

iNEGOL KOFTE , MUSTERI MEMNUNUYETI 2 , SEBZE CORBASI ve SALATA

Sozum ona yemek bloguyum ama iste sira tariflere bi turlu gelmiyor hele su 15 tatilde iyice yerlerde surunuyorum oglan evde olunca onunla vakit gecirmek cok iyi geliyor cocuklar gibi $en  dolaniyorum ortalarda nasil gecti habersiz o guzelim 15 gun tatil bitti bile son 3 diyoruz artik  bu tatil bizimkine cok yaradi sevdigi butun yemekler yapildi gunluk menumuzu o belirledi
Buda onun secimlerinden ev usulu inegol kofte umarim denersiniz cok lezzetli oluyor

MALZEMELER:
1kg. orta yagli kiyma (dana dos rulo yapiyorlarya hani ondan)
1su bardagi galeta unu veya ekmek ici
1buyuk kuru sogan rendenin ince yeriyle rendelenmis olacak
2tatli kasigi karbonat
1cay kasigi karabiber
1yemek kasigi limon suyu
1silme tatli kasigi tuz
yarim demet ince dogranmis maydonoz (tamamen size bagli )
1cay bardagi su

YAPILI$I:
Karbonat ile limonu kopurtup hazirlayalim
diger malzemeleri ve karbonatli karisimida ekleyip kofteyi iyice yoguralim
bu islemi*aksamdan yapip kofteyi buzdolabinda en az 1 gun dinlendirelim
kofteleri sekillendirip var ise izgara tavasinda yagsiz olarak yok ise tavada 1-2 kasik sivi yag ile kizartalim
AFiYET OLSUN:)


Geleyim MU$TERI MEMNUNiYETiNE
Bu tava bana hediye olarak gelmisti cook memnun kaldim payla$ayim dedim tavamiz Tefal preference tava grill diye geciyor izgara icin mukemmel  kofte tavuk et hatta sebze izgarada yapilabilecek hersey yani bu tavayi kullandigimda hic yag kullanmiyorum sadece sebze yapiyorsam 1kasik zeytin yagi kullaniyorum tavsiyemdir ve bu bir musteri memnuniyeti yazisidir.



eeee madem yemekte kofte var ve bu oglu$umun istegi yaninda biraz sebze yemeside gerekir dimi sebzeyi o gunluk boyle yedirdim dedim ya onun  gunuydu  yani,
menumuzde :sebze corbasi
inegol kofte
bulgur pilavi
salata ve ayran vardi
inegol kofteyle bulgur pilavini cok yakistiriyorum  gerci ben bulgurun her halini seviyorum o baska mesele neyse donelim konumuza 
CORBA iCiN GEREKENLER:
1orta boy kuru sogan(1Veya2 tatli kasigi zeytin yag sogani kavuracak kadar)
1kucuk patates
1havuc
1kucuk kabak(evdeki sebzelerinizden o an ne varsa icine ekleyebilirsiniz bende bunlar vardi)
1kutu krema
1tatli kasigi tepeleme un
tuz-1cay ksigi seker
1tatli kasigi zeytinyag
su
YAPIL$I:

oncelikle 1tatli kasigi zeytinyaginda minik kupler halinde dogradigimiz havucu 1-2 dakika ardindan patatesi ve ardindanda kabagi kavurup 1su bardagi su ekleyip 1-2 tasim kaynatalim o kaynarken baska bi tencerede

Sogani  incecik dograyip 1cay kasigi seker ile beraber yagda kavuralim rengi donunce unu ekleyelim 1-2 dakika beraber kavurup ustune 1litre kadar bi su ekleyelim  kaynamaya baslayinca tel suzgecten diger tenceredeki sebzelerin ustune suzelim kaynayan yari corbamiza tuzunu ve karistirarak kremasini ekleyelim ayrica bi terbiye hazirlamiyorum iste corbamiz haziiir AFiYET OLSUN:)


Buda salatamiz icinde havuc, radika ,kivircik , kirmizi kivircik ve kirmizi biber var i$te bu kadar  yazimi Efendimizin su sozleriyle suslemek istiyorum

Efendimiz Resulullah (s.a.v) soyle buyurmus :
" iki kisilik yemek ùç kisiye yeter ,ùç kisilik yemek ise dort kisiye yeter"
Sofralariniz bereketli olsun insaALLAH.



 

10 yorum:

  1. Çocuklar isteyince akan sular duruluyor:)Ellerinize sağlık hepsi çok güzel görünüyor.Aynı tavadan bende de var ve çok memnunum ,bu beğendiğin ürünleri paylaşmana da sevindim bilmediğim işe yarar bir şeyler vardır mutlaka faydalanırım sayende arkadaşım çok güzel bir düşünce sağol.

    YanıtlaSil
  2. Kofteler harika gorunuyor, ellerine saglik, bizim kis tatilimiz 25 subatta basliyor, sabahlari cok erkek kalkmak istemiyorum o kadar :)

    YanıtlaSil
  3. mmm, hepsi de çok güzel, ama sebze çorbası ile salata ayrı güzel, ellerine sağlık, cuman mübarek olsun canım :)

    YanıtlaSil
  4. karbonat bu köftenin mi özelliği ben bilmiyordum.birde böyle deneyim.
    sebze çorbasını bende severek yaparım ama kremasız(eşim kremayı pek sevmiyorda)çok güzel gözüküyor siznki
    afiyet olsun

    YanıtlaSil
  5. bloglara bakıyorum ,bismillah köfte ,ben rejimdeydim ya ,valla tarif için saol ben yapmaya gidiyorum ,karbonatı ilk defa duydum ,denemeliyim tarif için teşekkurler

    YanıtlaSil
  6. ikiz annesi:sen sagol arkadasim

    new york'tan: evet yaa sabah uykusu uykunun en tatli ve guzel hali simdi yeniden nasil kalkicaz erkenden:(

    YanıtlaSil
  7. maya'nin cicileri: seninde cuman mubarek olsun

    sezobigo: evet karbonat inegol kofteye ozel ama ben bazen klasik kofte tarifimede ekliyorum boyle puf puf oluyo kofteler

    YanıtlaSil
  8. dikisdersi:umarim guzel sonuc alirsin simdiden afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  9. ellerinize sağlık bende beklerım bloguma..

    YanıtlaSil
  10. çok saolasın ben 2 saat gibi dinlendirebildim yinede tatı çok güzeldi

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...