11 Şubat 2011 Cuma

ORJiNAL TiRAMiSU TARiFIDiR!

Eveett cok mutluyuum cunki bu bizim ailemizin favori tatlilarindandir  (gerci tum tatlilar favorimiz)  vee uzun bi zamandir hasrettik kendilerine nedeni kayittadada belirttigim gibi orjinalligi burda maskarpone peynirini bulmak tam bi olay ara ara bahsediyorum gerci ama bi sure italyada yasadik bu tatliyada orda sardik cok sevdik buraya donunce marketlere baktim ama bu peyniri bulamadim bir tek Ankara'da METRO 'da vardi ordaki fiyatda yaniiiii soyleyim hadi orjinal italyan marka peynirin fiyati  40TL. idi

yok arkadasim ben bi peynire o kadar para veremezdim vermedimde  takiiii
yine bi alisveride yine METRO'da kaanlar marka maskarponeyi gorene kadar fiyatimi 9.45TL idi yanlis hatirlamiyorsam
eeeeeee dururmuyum alisveristen donduk hemen  kollari sivadim isin ucunda tatli biseyler olunca gozlerim parliyo:)

Tiramisu" tavla beni"yada" beni kaldir" anlamlarina geliyor bunu zaten herkez biliyo herhalde artik ,ama o halde ben niye yazdim ??? (bilmeyenler iciiin):D tamam geliyoruum tarife


gerekenler yukaridaki resimde goruldugu kadar ve pisirmek gerekmiyor asslinda cok pratik bi tatli tek sorun yapilip hemen yenememesi en az 5 saat bilemedin 3 saat dinlenmesi gerek ama en iyisi 1gece dolapta bekletmek

MALZEMELER:
  • 1kutu maskarpone peyniri 400gr.
  • 1paket kedi dili biskuvi(saviordi)
  • 2yumurta
  • 8yemek kasigi seker
  • 3yemek kasigi granul kahve
  • 1,5su bardagi kaynar su

YAPILI$I:
Kaynar suyla kahveyi katistirip yayvan bi kapta bekletelim

 2yumurta ve sekeri krema haline gelene kadar en az 5 dakika cirpalim (mikserin once dusuk ayarini kullanalim sekere erimesi icin bi sure taniyalim sonra hizli ayarda kremalastiralim)

sonra icine peyniri ekleyip 1dakikada boyle karistiralim

biskuvileri kahveli suya onlu arkali bulayip (hizlica suyu cok cekmesin) tepsiye bi sira dizelim

kremamizin yarisini bu kata dokelim

bir sira daha biskuvi ve yine kremayi dokelim ustune kakao eleyip buzdolabinda dinlendirelim

AFiYET OLSUN:)

17 yorum:

  1. Ben bayılırım bu tatlıya bir sürü tarifi olmasına karşın cesaret edip yapamamıştım.Hazır karışımları var ama onlara da ben güvenemiyorum.
    Tarifi sizden aldığıma göre hemen denemek gerek fakat bu peyniri buralarda bende göremedim yarın alışveriş yapacağım raflara yine bir göz atayım olmazsa labne ile yetinmek zorunda kalayım bari:)
    Elinize sağlık ,sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. bizde cok severiz tiramisuyu ama cakmalarini degil orjinalini :)) ellerine saglik canim nefiss görünüyor! sicacik sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. teşekkürler ediyorum arkadaşım.kaydettim bir kenara.emeğine sağlık.sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Evet! normal tiramisu artik birisi yaptı! ellerine sağlık ve afiyet olsun tabii ki!

    YanıtlaSil
  5. bu mascarponun labneden ne farkı varki bu kadar makbul ?

    YanıtlaSil
  6. EVET TRAMİSUNUN NE ANLAMA GELDİĞİNİ BİLMEYENLERDENİM:) METROYA UĞRAR UĞRAMAZ PEYNİRİ ALAYIM.ELLERİNE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  7. ikiz annesi:canim izmirde varmi bilmiyorum cidden ama buyuk marketlerde kesin vardir yalniz fiyatiii???tam bi muamma.

    hasretli lezzetler:sen Almanyadaydin dimi orada bir suru markasi maskarponenin cok sanslisiniiz ve diger peynirlerin ama cok kizdigim bi sey varki bizim caniim beyaz peynirimiizin yunan peyniri olarak satilmasi neyseki bizimkini andiriyo sadece:)

    YanıtlaSil
  8. mintininin mutfagi:sanada kocaman sevgiler

    latife: sende o tadi bilenlerdensin herhalde canim

    neval: canim labne cok daha sulu ve daha kivamsiz maskarponeye gore, bu peynir cok kati kivamli ve yogun kolay kolay erimiyo bilmem anlata bildimmi !!!

    YanıtlaSil
  9. Benden başka kimse sevmez ama gece gece bayıldım ben görüntüye,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. tatlı sevmeyen birini düşünemiyorum mutlaka bir tane sevdiği tatlı vardır.Bizde tatlı sever olarak bayıldık buna:)
    ellerine sağlık canım.
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  11. fem ellerine sağlık.ben hep labneyle yapardım.dediğin peyniri duymuştum fakat hiç araştırmamıştım olmaz diye.ama bir daha sefere gidip bakıp onla deneyeceğim.
    paylaşımın için sağol

    YanıtlaSil
  12. ilk orjinal tiramisuyu italya'dan getirdiği malzemelrle yapan komşumuzda yemiştim.

    Bizim bildiğimiz tiramisulardan çok farkı ve enfesti doğrusu...

    Kullandığı peynir mascarpone idi.

    Artık Türkiye de de var olması çok güzel

    elinize sağlık
    Ayrıca bilgilendirdiğiniz iin teşekkürler

    YanıtlaSil
  13. SÜPER GÖRÜNTÜ.. ÜZERİNDEKİ KALP DE KALPLERİ FETHEDECEK TÜRDEN DOĞRUSU... ELLERİNE SAĞLIK...

    YanıtlaSil
  14. limon cicekleri:cok sagol canim gel beraber olsun insaALLAH

    Yesim:eveet tatlilaar... cok seviyorummm ama frenliyorum kendimi yanii!

    sezobigo:eger bulurda yaparsan farki fark edeceksin:) canim simdiden afiyet bal seker olsun

    YanıtlaSil
  15. muhabbet sofrasi:umarim sizde denersiniz simdiden sizede afiyet olsun

    emine ozturk:en kalbi sevgilerimle tesekkurler:)

    YanıtlaSil
  16. Tiramisunun anlamını bende ilk kez bu tarifte okudum şimdi.Çok güzel tarif, ben de bir tiramisu severi olarak peyniri bulduğum anda deneyeceğim.Sizi izlemeye aldım.Güzel günler dlierim...

    YanıtlaSil
  17. SEN BENI MUTLU ETTIN ALLAH TA SENI MUTLU ETSIN DUN AKSAM YATAGA TIRAMİSU TIRAMİSU DIYE SAYIKLAYARAK GIRMISTIM.COK SAGOL.
    METROYA O KADAR YAKIN OTURUYORUM KI BU AYRI BI GUZELLIK.ALLAH NELERE KADIR.SADECE ONDAN ISTEMELİ AMA.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...